Almari Berkulat?? Kini saya dah ADA Penyelesaiannya....

.
.
morning uolls....
pagi yang indah... hati pon gumbira. lalalalala....








okey, haitu kat entry ni aku ada cite pasal almari hadif naik kulat. ramai yang bagi cadangan suh guna thirsty hippo, suh bukak sentiasa pintu almari tu.. ada yang suh bukak tingkap so that matahari boleh masuk, etc.. tenkiu tau uolls bagi cadangan... kalau dah dok apartment tak kena cahaya matahari camni la, kulat mula la bermaharajalela... huhuhu..



almari baju si hadif...


 kulat yang bermaharajalela....


 but now aku dah ada penyelesaian bagi masalah kulat ni.. uolls pon boleh try kalau ada masalah yang sama.. haitu laki aku ada pegi tanya tokey perabot pasal masalah kulat ni.. tokey tu suh sapu Dettol Antiseptic nih...

 Dettol Antiseptic Racun Kuman


result 2 minggu lepas sapu dettol... kulat dah tak naik uolls... sukaaaaa mak!



tapi ade la sikit kulat start nak naik semula.. sikit je la tapi aku dah sapu balik.. now dah okey! tapi aku still tak berani nak letak baju hadif dalam ni lagi... nanti dah betul² kulat dah takde baru nak pindahkan semula dalam ni... tak pon, beli je almari baju yang baru... ahaks...


.

7 comments:

azu said...

betui ka dettol antisecptic leh kurangkan kulat. Azu nk try kt almari buku lah..hrp ok.dok apmt mmg dugaan kulat bila matahari susah nk menjengah masuk;(

|| NaFiRaa || said...

ooooo.. tips yang bagus nih.. tq..:)

Imaan09 said...

ouh??? ok.tq 4 sharing.. klu letak bj kt almari ada kulat nnt gatal mianng habiss..

Unknown said...

Aaaaaaa...Thanks for sharing kak...Faten pon ada masalah lemari berkulat kat rumah ni....hari2 lap....haritu pakai thristy hippo tak menjadi..kulat naik sama ja...nanti balik nak try beli dettol antiseptic ni.....Tengss kak jah! :)

bunga_rose said...

ooo dettol antiseptic tu erk? kuat la weh bau dia..

vampire's lovex said...

sy pon tengah ada masalah almari berkulat. seb baik jumpe tips niii hihi.. esok kena beli la dettol.. =)

Unknown said...

saya pn mengalami masalah yg sama..dah try pki Dettol tp kulat still bermaharajalela..Dettol ni sis campor dgn air ke x ea??